English / Russian
Educational demo project from HTML Academy for the 29th stream of the professional online course "JavaScript. Professional development of web interfaces".
- Create your own Pendalf.
- Press the space bar to start the game.
- Control the character using the arrows on the keyboard.
- In order to open fire, use Shift!
- Click on the avatar icon.
- Choose a name for your Pendalf.
- Select a new avatar.
- By clicking on the robes, eyes and fireball to change their color.
- Haven't found the perfect combination? Choose from the list of similar ones below!
- Initial version in HTML and CSS, preparation for development in JS.
- The speed of movement of the magician and fireballs, as well as their sizes, is implemented.
- The generation of random names, random mantle color, eyes and fireballs is implemented.
- The function of creating a random magician from the generated data of item 3 is implemented.
- The modal of settings with the generation of random magicians is implemented.
- Added event handlers for click, Escape key.
- Added validation of forms using the Pristine API.
- Form submission has been implemented.
- Generation of random magicians has been improved to generate similar magicians with a similar feature.
- Elimination of rattle.
- Avatar change has been implemented.
Учебный демо-проект от HTML Academy для 29 потока профессионального онлайн‑курса «JavaScript. Профессиональная разработка веб-интерфейсов».
- Создайте своего Пендальфа.
- Нажми пробел для запуска игры.
- Управляй персонажем с помощью стрелочек на клавиатуре.
- Для того, чтобы открыть огонь, используй Shift!
- Нажмите на иконку аватара.
- Выберите имя для своего Пендальфа.
- Выберите новый аватар.
- Кликая по мантии, глазам и файерболлу, чтобы изменить их цвет.
- Не нашли идеальную комбинацию? Выберите из списка похожих ниже!
- Начальная версия на HTML и CSS, подготовка к разработке на JS.
- Реализована скорость передвижения мага и огненных шаров, а так же их размеры.
- Реализована генерация случайных имен, случайного цвета мантии, глаз и огненных шаров.
- Реализована функция создания случайного мага из сгенерированных данных пункта 3.
- Реализована модалка настроек с генерацией случайных магов.
- Добавлены обработчики событий на клик, клавишу Escape.
- Добавлена валидация форм с помощью API Pristine.
- Реализована отправка формы.
- Генерация случайных магов улучшена до генерации похожих магов со схожим признаком.
- Устранение дребезга.
- Реализована смена аватара.