diff --git a/.github/workflows/Release.yaml b/.github/workflows/Release.yaml index 1d4a067..366d529 100644 --- a/.github/workflows/Release.yaml +++ b/.github/workflows/Release.yaml @@ -16,7 +16,7 @@ jobs: # Константы, используемые далее по тексту env: PROJ: ${{ github.event.repository.name }} - TAG: '2.4.4' + TAG: '2.4.5' steps: # Проверка состава репозитория (без анализа, как может показаться) diff --git a/.release/Release.md b/.release/Release.md index c01416f..d41be90 100644 --- a/.release/Release.md +++ b/.release/Release.md @@ -1,3 +1,3 @@ -_Changes for v 2.4.4_: -- The new identity has been applied; -- The “App about” interface has been updated +_Changes for v 2.4.5_: +- Current updates have been applied; +- The new identity has been applied diff --git a/.release/Thousand.exe b/.release/Thousand.exe new file mode 100644 index 0000000..ccf5b3f Binary files /dev/null and b/.release/Thousand.exe differ diff --git a/.release/Thousand_en_us.html b/.release/Thousand_en_us.html new file mode 100644 index 0000000..4780e67 --- /dev/null +++ b/.release/Thousand_en_us.html @@ -0,0 +1,144 @@ + +
+ƒ RD AAOW FDL; 25.06.2023; 20:26
+ +The game uses 5 dice. Each player takes turns rolling the dice. If all or part of the dice form a combination, +the player may optionally roll all or the remainder of the dice respectively again. Only after all the dice +have taken part in the combinations, they can all be rolled again.
+Each roll brings points (for each roll they are counted separately), which are accumulated until the player +saves them. Unsaved points are burned if some roll didn’t give any combinations. When saving points or when they +burn out, the turn passes to the next player. The game continues until one of the players gets exactly 1000 points.
+Combinations that allow you to perform an additional roll:
+Combination | +Points increment | +
---|---|
one “one” | ++10 | +
one “five” | ++5 | +
two “ones” | ++20 | +
two “fives” | ++10 | +
three “ones” | ++100 | +
three “twos” | ++20 | +
three “threes” | ++30 | +
three “fours” | ++40 | +
three “fives” | ++50 | +
three “sixes” | ++60 | +
four “ones” | ++200 | +
four “twos” | ++40 | +
four “threes” | ++60 | +
four “fours” | ++80 | +
four “fives” | ++100 | +
four “sixes” | ++120 | +
five “ones” | ++1000 | +
five “twos” | ++200 | +
five “threes” | ++300 | +
five “fours” | ++400 | +
five “fives” | ++500 | +
five “sixes” | ++600 | +
“one”, “two”, “three”, “four” and “five” | ++150 | +
“two”, “three”, “four”, “five” and “six” | ++250 | +
It should be noted that if the sum of the saved and current points exceeds 1000, the current points are also burned.
+In addition, there are so-called “casks” in the game (in the app they’re indicated on the scales from above by red +areas). These are the cases where the points saved are in one of the following ranges: 0 to 100 (not including 100), +300 to 400 (not including 400), or 700 to 800 (not including 800). In these cases, the dice must be rolled until +the sum of points leaves these ranges.
+Blue scales allow you to navigate with the “casks”, indicating where the player will be relative to them if he saves +points. The yellow bars show the points already saved.
+Keyboard:
+[F1]
– call help;[F2]
– change the interface language;[F5]
– select the first player;[F12]
– exit the game;[Space]
– shuffle the dice;[Space]
– roll the dice;[Enter]
– save current pointsƒ RD AAOW FDL; 25.06.2023; 20:27
+ +Для игры используются 5 игральных кубиков. Каждый игрок по очереди бросает кубики. Если все или часть +кубиков формируют некоторую комбинацию, игрок может по желанию бросить все или оставшуюся часть кубиков +соответственно ещё раз. Только после того, как все кубики поучаствовали в комбинациях, их можно +все бросать заново.
+Каждый бросок приносит очки (для каждого броска они считаются отдельно), которые накапливаются до того +как игрок не сохранит их. Несохранённые очки сгорают, если какой-то бросок не дал никаких комбинаций. +При сохранении очков или при их сгорании ход переходит к следующему игроку. Игра продолжается до получения +одним из игроков ровно 1000 очков.
+Комбинации, позволяющие выполнить дополнительный бросок:
+Комбинация | +Добавляемые очки | +
---|---|
одна единица | ++10 | +
одна пятёрка | ++5 | +
две единицы | ++20 | +
две пятёрки | ++10 | +
три единицы | ++100 | +
три двойки | ++20 | +
три тройки | ++30 | +
три четвёрки | ++40 | +
три пятёрки | ++50 | +
три шестёрки | ++60 | +
четыре единицы | ++200 | +
четыре двойки | ++40 | +
четыре тройки | ++60 | +
четыре четвёрки | ++80 | +
четыре пятёрки | ++100 | +
четыре шестёрки | ++120 | +
пять единиц | ++1000 | +
пять двоек | ++200 | +
пять троек | ++300 | +
пять четвёрок | ++400 | +
пять пятёрок | ++500 | +
пять шестёрок | ++600 | +
единица, двойка, тройка, четвёрка и пятёрка | ++150 | +
двойка, тройка, четвёрка, пятёрка и шестёрка | ++250 | +
Следует отметить, что, если сумма сохранённых и текущих очков превышает 1000, текущие очки также сгорают.
+Кроме того, в игре существуют так называемые «бочки» (в программе указаны на шкалах сверху красными областями). +Это – те случаи, когда сохранённые очки находятся в одном из следующих диапазонов: от 0 до 100 (не включая 100), +от 300 до 400 (не включая 400) или от 700 до 800 (не включая 800). В этих случаях кубики нужно бросать до тех пор, +пока сумма очков не покинет эти диапазоны.
+Ориентироваться с «бочками» позволяют синие шкалы, указывающие, где относительно них окажется игрок, если сохранит очки. +Жёлтые шкалы показывают уже сохранённые очки.
+Клавиатура:
+[F1]
– вызвать справку;[F2]
– изменить язык интерфейса;[F5]
– выбрать первого игрока;[F12]
– выйти из игры;[Пробел]
– перемешивать кости;[Пробел]
– бросить кости;[Enter]
– сохранить текущие точки