Skip to content

Firyst/NKLPLocalizer

Folders and files

NameName
Last commit message
Last commit date

Latest commit

 

History

4 Commits
 
 
 
 
 
 
 
 

Repository files navigation

NKLPLocalizer

Custom Unity localizer for personal needs.

[RU]

Описание: Скрипт ищет на уровне объекты типа Text и заменяет ключ на строку выбранной локализации. Также можно получить строку по ключу напрямую через скрипт. Язык сохраняется автоматически в PlayerPrefs.

Использование:

  1. Скачать файлы и добавить их в корень Unity проекта.
  2. На нужную сцену добвить префаб Localizer.
  3. Заполнить файл локализации Resources/locale.csv Каждый столбец - это язык, первый столбец - универсальный ключ. Каждая строка - это строки в каждой локализации, соответствующие ключу. Внимание: последним языком должен быть none, иначе чтение файла не будет корректным.
  4. При необходимости можно обращаться к функциям: NKLPLocalizer.LocalizeAllText() - обновить все тексты. NKLPLocalizer.GetString(key) - возвращает строку в текущей локализации по ключу. NKLPLocalizer.ChangeLang(new_lang) - поменять язык. Для получения объекта локализатора можно использовать функцию GetLocalizer() в Scripts/FunctionExample.cs

[EN]

Desc: Script finds Text objects at level and replaces keys with localized strings. You can also get localized string by key directly. Selected language saves to PlayerPrefs automatically.

Usage:

  1. Download files and place them at root of your project.
  2. Add Localizer prefab to scene you need.
  3. Edit the Resources/locale.csv file: Each column is a language, first column is unique key. Each string contains localized strings of each language. Warning: the last language should be "none", otherwise file might be read wrongly.
  4. If required, following functions may be called: NKLPLocalizer.LocalizeAllText() - reload all texts. NKLPLocalizer.GetString(key) - returns localized string by key. NKLPLocalizer.ChangeLang(new_lang) - changes language. There is an example of getting Localizer object in GetLocalizer() function in Scripts/FunctionExample.cs

About

Custom Unity localizer for personal needs.

Resources

Stars

Watchers

Forks

Releases

No releases published

Packages

No packages published

Languages